Lättläst: Skola för vuxna
Vuxenutbildningen i Kungsörs kommun
kallas för Kunskapsporten.
Vuxna kan studera på Kunskapsporten.
Du räknas som vuxen när du fyller 20 år.
Kunskapsporten har kurser
från grundskola till högskolestudier.
Du kan studera på Kunskapsporten
om du är ny i landet Sverige
och behöver lära dig språket svenska.
Den som vill studera kan få hjälp
att hitta rätt utbildning.
Vill du veta mer kan du ringa till
Tina Thell Björklund.
Telefonnumret är 0227-60 03 27.
Du kan också e-posta.
E-postadressen är
tina.thell@kungsor.se

Redaktör: Sara Emretsson Olsson
Senast uppdaterad 2011-02-22