[Lättläst] - Till webbplatsens startsida - Lättläst - Boende och miljö - Flytta till Kungsör

Lättläst: Flytta till Kungsör

Det finns många bra anledningar
att flytta till Kungsör.

Kungsör är en liten kommun.
Nu bor 8 tusen personer i Kungsör.
I Kungsör är det lugnt och skönt att bo.
I Kungsör är det nära till allt.

Priserna på hus och lägenheter i Kungsör
är lägre än i större städer.

Det gör att du får mer pengar kvar
när du bor i Kungsör.

Kungsör ligger på en bra plats i landet Sverige.
Det är nära till andra större städer som
Västerås, Eskilstuna, Örebro och Stockholm.
Det är enkelt att bo i Kungsör
och jobba i en annan stad.

Vill du veta mer om att bo i Kungsör
kan du ringa till kommunens växel.
Telefonnumret är 0227-60 00 00.

Du kan också e-posta.
E-postadressen är info@kungsor.se.

Bild på bostadshus i Kungsör

Kommentera

Redaktör: Sara Emretsson Olsson
Senast uppdaterad 2011-02-22