[Lättläst] - Till webbplatsens startsida - Lättläst - Om Kungsörs kommun

Lättläst: Fakta om Kungsörs kommun

Det finns 290 kommuner i Sverige.
En av de kommunerna är Kungsörs kommun.

I staden Kungsör bor lite mer än 8 tusen personer.
1971 blev Kungsör en kommun.
Kungsör är en liten kommun.
I Kungsör är det lugnt och skönt att bo.
I Kungsör är det nära till allt.

Kungsör ligger på en bra plats i landet Sverige.
Kungsör ligger vid sjön Mälaren

Det är lätt att åka tåg till och från Kungsör.
På Svealandsbanan går det ofta tåg
till Arboga, Eskilstuna och Stockholm.
Europaväg 20 ligger nära Kungsör.
E 20 går mellan Stockholm och Göteborg.

Bild på kommunhuset i Kungsör

Kommentera

Redaktör: Sara Emretsson Olsson
Senast uppdaterad 2011-02-22